בָּאָסוֹן בְּיַפַּאן: יוֹתֵר מֵעֲשֶׂרֶת־אֲלָפִים הֲרוּגִים; סַכָּנָה שֶל קְרִינָה רַדיוֹ־אַקטִיבִית

בְּאַרבָּעָה כּוּרִים גַרעִינִיִים יֵש תַקָלוֹת; דְאָגָה רַבָּה בְּיַפַּאן
בְּיַפַּאן עוֹלֶה מִיוֹם לְיוֹם מִספַּר הַהֲרוּגִים שֶגָרמוּ רְעִידַת הָאֲדָמָה וְהַצוּנַאמִי. בַּיוֹם הָרְבִיעִי לָאָסוֹן הִגִיעַ מִספַּר הַהֲרוּגִים לַעֲשֶׂרֶת־אֲלָפִים. עוֹד אֲלָפִים וְאוּלַי עֶשׂרוֹת־אֲלָפִים נֶעדָרִים (לא יוֹדעִים מַה קָרָה לָהֶם). מֵאָה־אֶלֶף אַנשֵי הַצָלָה מְחַפּשִׂים אַחַר הַנֶעדָרִים. 
בַּאֲזוֹרים שנִפגְעוּ בָּאָסוֹן יש מַחסוֹר (מֵהַמילה חָסֵר) בְּמוּצְרֵי מָזוֹן; אֵין אַספָּקָה סְדירָה של חַשמַל וּמַיִם. מְאוֹת־אַלפֵי אֲנָשים נִשאֲרוּ בְּלי בַּיִת, אַחֲרֵי שבָּתֵיהֶם נֶהֶרסוּ. גם בְּעָרִים אֲחֵרוֹת, וּבָהֶן עִיר הבִּירָה טוֹקיוֹ, יש הַפסָקוֹת חַשמַל. המֶמשָלָה הוֹדיעָה על קִיצוּב בְּדֶלֶק: עֲשָׂרָה לִיטרִים לִמְכוֹנִית.
רֹאש מֶמשֶלֶת יַפַּאן אמר כּי אֲסוֹן הטֶבַע שפָּגַע בְּיפּאן הוּא הָאָסוֹן הכָּבֵד בְּיוֹתֵר שפָּגַע בְּיפּאן מֵאָז מִלחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְנִייָה (כַּאֲשֶר הוּטְלוּ שְתֵי פִּצְצוֹת אָטוֹם על הֶעָרים הִירוֹשִימָה וְנַגַסַאקִי).
הסַכָּנָה הגדוֹלה בְּיוֹתר המְאַייֶמֶת עַכשָיו על יפּאן היא האֶפשָרוּת של קְרינָה רַדיוֹ־אַקטיבית, בִּגלַל תַקָלוֹת קָשוֹת בְּאַרבָּעָה כּוּרִים גַרעִינִיִים. בִּשְנַיִים מֵהַכּוּרים היוּ פּיצוּצים, ויֵש סִימָנים לִקרינָה רַדיוֹ־אַקטיבית. כּמה עֶשׂרוֹת אנשים נִפגְעוּ פְּגיעָה קַלָה מֵהַקְרינָה. שִלטוֹנוֹת יפּאן הִמשיכוּ בְּפִינוּי אֶזרָחים מֵהָאֲזוֹרים שיֵש בָּהֶם סַכָּנַת קְרינָה.