סוֹף שָבוּעַ דרָמָטִי: נְתַניָהוּ מוּל עַבַּאס בַּעֲצֶרֶת הָאוּ"ם

Новости на легком иврите20 сентября 2011 года

יִשׂרָאֵל מַאֲמִינָה וּמְקַווָה שֶהָאוּ"ם לֹא יַכִּיר בִּמְדִינָה פַלַסטִינִית

סוֹף שָבוּעַ דרָמָטִי מְחַכֶּה לְיִשׂרָאֵל וְלַפַלַסטִינִים, וְאוּלַי לָעוֹלָם כּוּלוֹ, בַּעֲצֶרֶת הָאוּ"ם בִּניוּ־יוֹרק. יוֹשֵב רֹאש הָרָשוּת הַפַלַסטִינִית מַחמוּד עַבַּאס (אַבּוּ־מַאזֶן) יִשָׂא נְאוּם בַּעֲצֶרֶת הָאוּ"ם, שֶבּוֹ יְבַקֵש לְהַכִּיר בִּמְדִינָה פַלַסטִינִית. לְפָחוֹת 120 מִבֵּין 193 הַמְדִינוֹת הַחֲבֵרוֹת בָּאוּ"ם יִתמְכוּ בַּבַּקָשָה. לֹא בָּרוּר עֲדַיִין אִם מְדִינוֹת הָאִיחוּד הָאֵירוֹפִּי יִתמְכוּ בָּהּ. 
לְאַחַר שמוֹעֶצֶת הבִּיטָחוֹן לא תְאַשֵר את בַּקָשַת הפַלַסטינים לְהַכּיר בָּהֶם כִּמְדינָה, לא תוּכַל עֲצֶרֶת הָאוּ"ם לָתֵת לַפַלַסטינים מַעֲמָד (סטָטוּס) של חֲבֵרָה מְלֵאָה בָּאוּ"ם, והיא תְקַבֵּל רק מַעֲמָד של "מְדִינָה מַשקִיפָה". מַעֲמָד זה מְאַפשֵר להּ לְהִשתַתֵף בְּדִיוּנֵי האוּ"ם אֲבָל לא לְהַצבִּיעַ, וכֵן הוּא מְאַפשֵר להּ לִהיוֹת חֲבֵרָה בְּאִרגוּנים בֵּין־לְאוּמִיִים.
שְעָתַיִים אַחֲרֵי נְאוּמוֹ של עַבַּאס, יִנאַם בָּעֲצֶרֶת רֹאש המֶמשָלָה בִּניָמִין נְתַניָהוּ.
נתניהוּ מִתכַּווֵן לָשֵׂאת "נְאוּם הִיסטוֹרִי", שבּוֹ יַציג בְּגַאֲווָה את צִדקַת (מֵהַמילָה צֶדֶק) דַרכָּהּ של מְדינַת יִשׂרָאֵל וְיַאֲשים את הפַלַסטינים בָּאַחֲרָיוּת לְכִישְלוֹן הַתַהֲלִיך המְדִינִי.