סוּריָה קְרוֹבָה לְמִלחֶמֶת אֶזרָחִים

Новости на легком иврите13 декабря 2011 года

קְרָבוֹת בֵּין מְאוֹת חַייָלִים עֲרִיקִים לְבֵין כּוֹחוֹת הַצָבָא

המַצָב בְּסוּריָה הוֹלֵך וּמַחמִיר (נַעֲשֶׂה קָשֶה יוֹתֵר). בִּדְרוֹם המְדִינָה מִתנַהֲלִים קְרָבוֹת בֵּין מְאוֹת חַייָלִים עֲרִיקִים (חַייָלים שבָּרחוּ מֵהַצָבָא) לְבֵין כּוֹחוֹת הצָבָא הנֶאֱמָנִים עֲדַיִין לַנָשׂיא אַסַד. בְּכַמָה עָרים מִתנַהֲלים קְרָבוֹת רְחוֹב, וְסוּריָה נִראֵית קְרוֹבָה לְמִלחֶמֶת אֶזרָחִים.

בִּתְחִילַת השָבוּעַ נֶהֶרגוּ בּסוּריה עֶשׂרוֹת אֶזרָחִים וְחַייָלים. הטֶלֶוויזיָה הסוּרית לא מוֹסֶרֶת פְּרָטִים נְכוֹנִים על מה שקוֹרֶה, וְרוֹב היְדִיעוֹת מַגִיעוֹת מֵאִרגוּנִים לִזְכוּיוֹת הָאָדָם וּמִמְדִינוֹת אֲחֵרוֹת.

גם מִבְּחִינָה בֵּין־לְאוּמִית מַצָבוֹ של אַסַד קָשֶה. רוּסיָה, שהיא לָאַחֲרוֹנָה היְדִידָה הכִּמעַט יְחידָה של סוּריה, עֲסוּקָה בִּבְעָיוֹת פְּנִים ולא פְּנוּיָה לַעֲסוֹק בַּמַצָב בְּסוּריָה. הלִיגָה העַרבִית נִיתקָה (הִפסִיקָה) את הקְשָרים עִם סוּריה. רק כּמה מדינוֹת בַּמִפרָץ הפַּרסִי שוֹמרוֹת על קֶשֶר עִם סוּריה, וּלְפָחוֹת אַחַת מֵהֶן הִצִיעָה לַנָשׂיא אַסַד לַעֲזוֹב את סוּריָה וְלָבוֹא לִחיוֹת בּהּ. לפי שָעָה, אַסַד אֵינוֹ מוּכָן לְווַתֵר על השִלטוֹן וְלַעֲזוֹב את אַרצוֹ.

שׂר הבִּיטָחוֹן אֵהוּד בָּרָק, שבִּיקֵר בְּאוֹסטרִיָה בִּתְחילַת השָבוּעַ, אָמַר כּי אסד לא יוּכַל לְהַחֲזיק מַעֲמָד יוֹתֵר מִכַּמָה שָבוּעוֹת.

מַפגִינִים נֶגֶד אַסַד אַחֲרֵי תְפִילַת יוֹם הַשִישִי בָּעִיר חַלֶבּ הצילוּם: רוֹיטרס